1
MR. FREEMAN
Hey! You're the tree. Uh, you can eat lunch in here if you want. It's against school rules but I'm kind of a rebel. [gives Melinda sheet of paper] Wow, uh. It's not a place mat. The rule is if you're gonna be in here you need to be working, so choose your weapon. [puts pencils in front of Melinda] Do something. Anything. Hey, does this inspire you? [points to radio] No? [changes radio station] Hmm? [Melinda nods yes] So are you going trick or treating tonight?
MELINDA SORDINO
No.
MR. FREEMAN
Oh. You don't like candy?
MELINDA SORDINO
I'm too old.
MR. FREEMAN
Oh right. Yeah, I got kids so I guess I never get too old.
MELINDA SORDINO
Last year we were witches.
MR. FREEMAN
Who's we?
MELINDA SORDINO
My ex-best friends. [angrily crunches her drawing up]
MR. FREEMAN
What are you doing? No, no! You gotta give things a chance. [looks at the drawing] Close your eyes. Just do it, I'm the teacher. Can you picture a tree? Any tree. [sees Melinda's eyebrows bend] There it is. It's burned in your retina. You got it. Do it.
1
MELINDA SORDINO
It's my first day of high school. I have seven new notebooks, a skirt I hate, and a stomach ache.
1
MR. FREEMAN
In here is a piece of paper and on that piece of paper is a word. You are gonna spend the rest of the year turning that object into art.
IVY
Uh, Mr Freeman? When I was little I was really scared of clowns and I don't wanna relapse and have to go back into therapy.
MR. FREEMAN
Oh yeah, well, fear is a great place to begin art.
MELINDA SORDINO
I learned how to draw a tree in like the 2nd grade.
MR. FREEMAN
Oh really? Um. Well, do you wanna show me? It's OK. I won't grade you.
MR. FREEMAN
That's a pretty good start. Yeah, let's see what it looks like at the end of the year.
0
MELINDA SORDINO
It's firewood. Get it?
0
MELINDA SORDINO
There is no point talking to my ex-friends. Our clan the plain Janes has been absorbed by rival groups. Nicole hangs out with the jocks. Rachel went all Euro. Ivy straddles two crowds: the Goths and the Marthas. And then there's me. I'm clanless.
0
MELINDA SORDINO
Heather has found a clan. The Marthas. Very Connecticut. Very prep. I suspect money changed hands.
0
MELINDA SORDINO
Dave Petrakis invited me over to do lab homework. I said no. No thanks. I just... I can't.
0
MELINDA SORDINO
Today is career day. Am I A: a helper B: a doer C: a planner or D: a dreamer.
0
MELINDA SORDINO
Gym should be illegal. It's humiliating.
0
MELINDA SORDINO
[voiceover] The school board decided that Trojans didn't send a strong message of abstinence. So we'll now be the home of the Merryweather Hornets.
RANDOM CHEERLEADER
What are we supposed to cheer? We are the hornets, the horny horny hornets?